Johari Window testi insanların özlərini tanıması üçün bir sınaqdır. Məqsədlərinə çatmaq üçün insanın özünü situasiya qiymətləndirməsidir. Demək olar ki, bir şirkətin strateji planlaşdırması vəkeyfiyyətin idarə edilməsiProseslərdə istifadə olunan SWOT analizi kimi bir vasitədir.SWOT analizində Zəif və güclü tərəflər, imkanlar və təhlükələr müəyyən edilir. Zəif tərəflər gücləndirilir, imkanlar dəyərləndirilir, təhdidlərlə mübarizə aparılmağa çalışılır. Swot təhlili yalnız şirkətlərin məqsədləri üçün istifadə olunan bir vasitə deyil.
Fərdi SWOT təhlilidə edilə bilər. İnsan özünü dərk etmək üçün özünü tanımalıdır. Özünüzü həm öz gözlərinizlə, həm də başqalarının gözü ilə düzgün tanımaq istəyirsinizsə, bunu Johari Window viktorinasını həll etməklə edə bilərsiniz.
Testi həll etdikdən sonra müəyyən bir üsula görə balları hesablamaq lazımdır. Nəticəyə əsasən, Johari Pəncərənizdə sərhədləri çəkərək sahələrin ölçüsünü təyin etməlisiniz. Nəticəni necə oxumağınız lazım olduğunu məqaləmizin qalan hissəsində izah edəcəyik.
| Johari Pəncərə Testi Nə Məqsəd Üçün İstifadə Edilir?
Johari Pəncərə sözünü ilk dəfə eşidəndə bunun bir yapon alimi tərəfindən icad edilmiş pəncərə olduğunu düşündüm. Amma deyildi. Johari Pəncərəsi 1955-ci ildə Amerika psixoloqları Harry Ingram və Joe Luft tərəfindən hazırlanmış münasibətləri və ünsiyyət bacarıqlarını araşdıran bir modeldir .
Johari Window testi öz adını bu modeldən alır. Beləliklə, bu testdən keçdiyiniz zaman özünüzü və başqaları ilə ünsiyyət bacarıqlarınızı ölçəcəksiniz. Johari Window testi aşağıdakılar üçün istifadə olunur:
-
Özünü təkmilləşdirmə
-
Şəxsiyyətlərarası münasibətlər
-
Komanda yığmaq
-
Özünüdərketmə
-
Ünsiyyətin gücləndirilməsi
-
Qruplararası əlaqələr
-
Qrup dinamikasının qurulması
Johari Window modelinin digər adları “Özünü Pəncərə” və “Özünü Qavrama”dır. Johari Pəncərəsinin quruluşu ona 2 fərqli bucaqdan baxmaq üçün yaradılmışdır:
-
Özünüz haqqında nə bildiyiniz/bilmədiyiniz
-
Başqalarının sizin haqqınızda bildikləri/bilmədikləri
Johari pəncərə testindən şəxsi inkişaf üçün istifadə edildikdə çox mühüm nəticələr əldə edilir. Bu nəticələr fərdlərin inkişafını dəstəkləyir. Johari Window testinin nəticələrini düzgün oxumaq və qiymətləndirmək lazımdır. Çünki bu model məktəbdə, evdə, işdə və işdə istifadə olunur sosial həyatda ünsiyyət sizin üçün çox faydalı olacaq. İnsan hər yaşda dəyişə bilər. Çünki insan sosial həyatındakı rollarına (ata, həyat yoldaşı, tələbə, işçi) görə hər gün nəsə öyrənir.
Bu səbəbdən Johari Window testini təkcə bir dəfə yox, vaxtaşırı etmək lazımdır. Məsələn, hər 3 ildən bir təkrarlana bilər. Hər dəfə əldə etdiyiniz nəticələr fərqli olacaq. Cohari Pəncərəsindəki bəzi əraziləriniz genişlənəcək, bəziləri isə daralacaq. Bunlar hansı sahələrdir, soruşa bilərsiniz? Gəlin Johari Pəncərə sahələrinə və onların necə oxunması lazım olduğuna nəzər salaq.
| Johari Pəncərə Test Nəticələrini Necə Oxumaq Olar
Johari Pəncərəsi 4 sahədən ibarətdir. Hər bir sahənin ölçüsü insandan insana dəyişir.
Açıq Məkan: Johari Pəncərəsinin yuxarı sol küncündə yerləşir. Bu, mənliyin açıq vəziyyətidir. Yəni insanın başqalarından gizlətmədiyi, özündən xəbərdar olduğu məlumatdır. Cins, yaş, çəki kimi fiziki məlumatlarınız bizim qorxu və narahatlıqlarımız, həm başqalarının, həm də özümüzün fərqində olan davranışlarımız və xüsusiyyətlərimizdir. Johari Window testinin nəticələrinə görə, geniş açıq yerləri olan insanların xüsusiyyətləri:
-
Yaxşı ünsiyyətçi
-
Rəhbərlik yüksək ixtisaslı
-
Başqalarına təsir etmək üçün yüksək güc
-
Özü ilə barışıq
-
Başqalarına açıq
-
Əməkdaşlıq edə bilir
-
Çaşqınlıq, inamsızlıq, münaqişəsiz şəxsiyyət.
Bu səbəbdən açıq sahəni digər 3 sahəyə doğru genişləndirmək lazımdır ki, digər sahələr daralsın. Amma bunu da qeyd etmək yerinə düşər. Mən açıq məkanı genişləndirəcəyəm deyə, hər kəsə hər şeyi danışmağa ehtiyac yoxdur. Çünki bu, sizi danışan edir.
Gizli Sahə: Aşağı sol küncdə yerləşir. Bu, mənliyin gizli vəziyyətidir. Yəni insanın başqalarından gizlətdiyi sirlər, qorxular, şəxsi niyyətlər onun açmaq istəmədiyi hər şeydir. Gizli sahənin böyük olması insanın özünü insanlara açmamasından, özü haqqında məlumat verməməsindən xəbər verir. Onlar ümumiyyətlə gizli və soyuq insanlardır.
Bu insanların rədd edilməkdən və ya istehza olunmaqdan qorxduqları üçün öz dünyalarında təcrid olunmuş həyat sürdükləri müşahidə edilmişdir. Maraqlı bir vəziyyət var. Gizli sahədəki məlumatlar paylaşılmadıqca, zamanla naməlum sahəyə doğru sürüşdüyü müşahidə edilmişdir.
Eyni zamanda, məxfi sahədə olan məlumatların həmin şəxsin nəzarətindən çıxması ilə ətrafdakı insanların etibarını itirdiyi də müşahidə olunub. Böyük bir gizli sahəsi olan insanların xüsusiyyətləri:
-
aşağı özünə inam
-
soyuq və geri çəkilir
-
hüquqlarını müdafiə edə bilmirlər
-
özü haqqında danışmır
Gizli məkanı daraltmaq üçün özümüzü açmaq, özümüzü düzgün ifadə etmək lazımdır. Hisslərimizi, fikirlərimizi və gözləntilərimizi doğru zamanda, doğru yerdə və düzgün üslubda paylaşmalıyıq.
Kor Sahə: Yuxarı sağ küncdə yerləşir. Bu, nəfsin kor vəziyyətidir. Başqa sözlə desək, başqalarının bizim haqqımızda bildiyi, lakin özümüz haqqında fərqinə varmadığımız davranışımızdır. Cəmiyyətdəki imicimiz də bu sahə ilə başa düşülür. Johari Window testinin nəticələrinə görə, böyük bir kor sahəsi olan insanların xüsusiyyətləri:
- Benmerkezci
- müdafiəçi
- Avtoritar
- tənqidə qapalıdır
- Prim və düzgün
- skeptik
Əgər kor sahəniz böyükdürsə, özünüz haqqında az şey bilirsiniz. Özünü inkar və özünü aldatma bu sahənin xüsusiyyətləridir. Böyük kor sahəsi və böyük gizli sahəsi olan insanlar ünsiyyətdə çətinlik çəkən insanlardır.
Bundan əlavə, böyük bir kor sahəyə sahib olmaq başqalarının sizin haqqınızda nə düşündüyünü bilmədiyinizi göstərir. Kor sahənin və gizli sahənin eni ətraf mühitə və zamana görə dəyişir. İnsan hər insana eyni dərəcədə özünü aça bilməz/aça bilməz. Məsələn, məktəbi yenicə dəyişən uşağın açıq sahəsi dar olur.
Genişlənməsi üçün onu ictimailəşdirmək lazımdır. Sual vermək və rəy almaqla bu sahəni daraltmaq olar. Başqalarının fikirlərini öyrənmək və özümüz haqqında rəy almaq qorxuducu ola bilər. Tənqid olunmaq və mühakimə olunmaq zərər verə bilər. Ancaq özümüzün kor sahəsini daraltmaq üçün başqalarından özümüz haqqında soruşmalı və rəy almalıyıq.
Özümüzün gizli sahəsini daraltmaq üçün özümüz haqqında lazımi məlumatları ətrafımızla paylaşmaq faydalı olacaq. Beləliklə, özümüzü açırıq və rəy qəbul etməyə başlasaq, özümüzə güvənən bir insan olacağıq. Soruşmaqla, deməklə bizim açıq yerimiz genişlənir.
Naməlum Sahə Johari Pəncərəsinin aşağı sağ küncündə yerləşir. Bu, özünün bilinməyən vəziyyətidir. Şüuraltı, xəyallar, bastırılmış duyğular burada baş verir. Naməlum məkanın genişliyi özünü bir yerdə itirmək kimidir. Yaxud indiki terminlə desək, “boşluq hissi” deməkdir.
Boşluq duyğusuna sahib insanların gördükləri işdən, yedikləri yeməkdən, alış-verişdən həzz almadıqları müşahidə edilib. Bunun arxasında keçmişdəki travmatik hadisələrin və təcrübələrin dayandığı düşünülür. Naməlum sahəni daraltmaq üçün psixoloji məsləhət almaq məsləhətdir.
| Johari Pəncərə Testindən Necə Keçmək Olar
Johari Window testi 48 sualdan ibarətdir. Hər suala (A) Həmişə, (B) Çox vaxt, (C) Bəzən, (D) Heç vaxt deyərək cavab verəcəksiniz. Cavablarınızı qiymətləndirmə vərəqində ✓ qoyaraq qeyd edin. Müvafiq sütunda ✓ işarələrini əlavə edin və sütunun sonundakı dəyərə vurun. G və A ballarını tapın. Rubrikada qeyd edin ki, G balı yuxarı və aşağı sətirləri, A balı isə sağ və sol sütunları əhatə etsin. 4 qanadlı Johari Pəncərəsindəki ən böyük yer sizin məkanınızdır. Bu testi bir neçə ildən bir etməklə özümüzü özümüzlə müqayisə edə bilərik. Necə ki, Jordan Peterson “Həyat üçün 12 Qayda” kitabında demişdi: “Özünüzü dünənki halınızla müqayisə edin. Bu gün başqası kimi deyil”.
Sizin əlavə etmək istədiyiniz bir şey varmı və yaxud əlavə bir sualınız varsa şərh bölməsində bunu bildirməyi unutmayın. Həmçinin yazıya reaksiya verməyinizdə çox vacibdir.
İdman avadanlıqları və daha çoxu üçün saytımızda yerləşdirilən məhsullara baxa bilərsiniz.